Myspys!

Japp, idag var det första gången vi gick på myspysen som anordnas av Torpsförsamling.

Hade egentligen ingen aning om vad det var, eller jo en aning på ett ungefär. Men det var ändå spännande att se. :) Vi var jätte trötta i morse och försökte få Kian att somna om, men det ville han absolut inte..
Och lika bra var väl det egentligen, hade vi somnat om hade vi förmodligen missat myspysen.
Så 9:30 gav vi upp och gick upp och åt frukost och gjorde oss klara.
10:40 gick vi hemmifrån för att möta upp Jenny och Milton vid Coop för att göra sällskap bort dit.
Även Kim följde med vilket jag tycker är kul att han också är engagerad (ehhee stavning?) i allt som rör vår underbara son, även om det kanske är mer en mamma grej det där med myspys.
Fast iof, förra veckan hade det varit 3 pappor med, kul kul! :)
Men idag var han ensam man i byggnaden ;P hehe

Vi började med baby sång iaf, därefter gick vi över till en annan byggnad där vi fick good lunch.
Fläskfilé, potatisgratäng, sås, sallad och efter fick man kaffe och fikabröd. :)
Satt där och pratade lite med dom andra mammorna plus dom som har hand om det.
Jätte bra att dom ställer upp och passar barnen undertiden man ska äta, så att man ska kunna få äta i lugn och ro.. Det är ju helt underbart TOPPEN!! :D

Vi gick därifrån strax efter 13 tiden för att vi hade tänkt hinna mäta och väga våran lillskrutt..
Eftersom han verkar växa grymt fort, sist hade han ju växt från 61,5 cm till 63 cm PÅ 8 DAGAR!!
Men det visade sig att han nu bara tjockat på sig lite. :)
Fortfarande 63 cm och det är ju 6 dagar sedan vi mätte och vägde sist. Nu väger han nästan 6 kilo också, för att vara exakt 5970 gram. :) Lill hjärtat!!

Louise och Enya kom hit en sväng för Louise ville också beställa några grejer från ellos.
Vart bara en kort stund tyvärr, Enya var lite trött efter dagis plus att vårat hem inte är helt barnanpassat, det märker vi då Enya är här. Vår testpilot! ;) hihi
Nä, vi ska ta fram grind för trappen snart, behövs ju snart för Kian med. 
Är ju kul om kompisar med barn kan komma och hälsa på utan att man ska springa och jaga dem hela tiden för att dom inte ska ramla ner för trappen.

Iaf angående nalleoverallen..
Alla verkar tycka att den bruna var finare, både Kim och jag med..
Men nu är det ju så att den kan jag inte få förrän 10:e Deceber och då känns det som att man tappat halva poängen med den. Jag vill ju börja använda den kalla kvällar nu..
Då är det ju nästan försent.
Så jag får ta den svarta, den är ju inte tokig den heller..
Han får helt enkelt bli en liten svartbjörn min lilla gosnos! :) 

Kollade på lite bilder med magen..

Här är någon bild som Louise tog av mig med kanonkulan! :)

 

Ja tänk att min lilla (ganska stora) Kian fick plats där :)

Visst, det var ju verkligen ingen liten mage heller.. men ändå.
Mitt underverk♥

Kian bara någon dag gammal på bb med sin pappa Kim!

MINA ÄLSKLINGAR!


Nä, nu blir det kvällen.. Natti natti


Kommentarer
Postat av: Louise

Tycker det är jätte kul att du bloggar mycket nu =) puss på dig hjärtat

2010-09-15 @ 11:37:03
URL: http://loisans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0