Over time..

Japp, så hade det snart gått en hel dag över tiden på BF.
Jag trodde ju faktiskt själv att bebisen skulle komma tidigare, tyckte det kändes så.
Men tydligen känner jag inte min kropp, eller så är det min vanliga tur, att allt jag vill inte ska funka som jag vill, utan vi gör det så krongligt som möjligt.
Kommer väl sluta på en 5 kilos bebis för att jag ville ha en liten en..
Sedan med igångsättning, som kommer sluta med nått kaos aktigt kejsarsnitt.
Sen kommer bebisen få gulsot, och det värsta är väl kanske att den blir könlös när vi ändå ska prata om min "tur".

Nä, fy.. detta hoppas jag verkligen inte, jag vill att min bebis ska komma nuu! Det vill Kim med.
Frisk vill jag bli också iof.. Men innan helgen vore trevligt om jag fick se mitt lilla ♥.

Igår lovade jag ju bilder på hur vi hade möblerat om..
Detta är resultatet, bilderna vart inte så kanon, jag insåg att detta var nog ett ganska tråkigt ämne ändå. Men ifall nån vill se så lägger jag väl upp någon bild ändå då! ;)

 
Före                            Efter

Första bilden visar typ hur bordet stod innan, iof inte helt så eftersom det var flyttat och dukat för babyshowern..

Sen på andra bilden kan ni ju lägga märke till höger på den svarta bänken vad fint vi smulat ner.. ;P suck.
Iaf så vart det bättre plats, kankse inte ser bättre ut, men nu testar vi detta ett tag och trivs vi inte så så möblerar vi om igen. :) Svårare än så var det ju inte.

Sen satt vi upp en ny tavla i hallen, en sån vi kan skriva påminnelser om osv.. :)

Och satt upp "Fånga dagen" orden som vi köpte när vi var i Östersund sist. :)


Hänger nu över trappen sådär, ser litet ut på bilden, och visst.. Det hade inte skadat om dom var liite större!
Men absolut lite bättre än när det var tok tomt. :)

Tänkte även lägga upp en bild på vart våran lilla sötnöt ska ligga sen, om den nu skulle råka få för sig att faktiskt komma ut någon gång.

Ja inte så planerad bild det här heller, men sängen står vid fotändan av våran säng. Det man ser i bakrunden är ju våra "snygga" perisiener i fönstret och lite av våran sänghimmel där bakom.

 

Tänkte dra lite snabbt om natten för två dar sedan också.

Nu tror jag att jag vet hur jag kommer bli när det är dags.. Jag hoppas verkligen att ungen bestämmer sig för att komma ut på dagen.
För denna natt var riktigt jobbig..
Jag var så trött, så när jag stod och borstade tänderna blundade jag. Vi hade varit och kört hem Pelle och Helen och det var sent på natten efter en trevlig kväll. :)
Men då när jag la mig och trodde att jag skulle somna på en gång började det böka på rejält där inne i magen.
Och det verkligen kändes som att den försökte skruva ner sig.
Jag höll handen en bra bit neranför magen och känner utvändigt hur det rör sig där.
Vart väldigt obehagligt, och jag kunde verkligen inte sova av det.
För att lugna mig tänkte jag, vattnet måste gå först eller att värkarna sätter igång..
Men inget sådant, bara obehag av att den var sjukt långt ner, och bara skruva sig och skruva sig.
Kändes som att det bara handlade om någon cm innan den skulle vara ute.
Men jag vet inte, det kanske är normalt att det ska kännas så?
Att den lägger sig i rätt läge inför vad som komma skall.
Men då sov ju Kim och jag kunde inte prata med någon om det så man ligger ju och skrämmer upp sig själv.
Precis så som jag blir när jag får magsjuka vart det.. Jag blir alltid rädd när jag får magsjuka och ligger och skakar som ett asplöv och fryser.
Så där låg jag nästan hela natten, väldit jobbigt.
Dagen efter vaknar jag med att jag har ont i hela kroppen, kändes som jag hade blåmärke över hela högra sidan på revbenen, sen vänsterarmen var helt öm och benen var inte bättre dom.
Har visserligen väldigt lätt att få sendrag i senorna nu också, kändes som att det var sendrag på väg hela tiden.
Men till slut vart det ju bättre..

Och som ni vet så har det ju inte ännu kommit någon liten filur.
Men jag hoppas verkligen det är nära nu!
Vill ha en liten bebis! :)

Nu ska jag krypa upp i soffan bredvid Kim och se nya Walander filmen innan vi lägger oss.

Måste ju försöka sova tidigt ifall någon känner för att komma till oss!

Bye for now!

 


Kommentarer
Postat av: Caroline

En utav Elines sängar är likadan som eran bebis här ;)

2010-06-15 @ 21:13:39
URL: http://carr0n.blogg.se/
Postat av: Milena

vad fint ni gjort med lilla bebis sängen :D



sååååå fin är du också världens finaste mamma :)

2010-06-15 @ 22:20:57
Postat av: emma

jaa... åh vad mysigt de såg ut med sängen.. där komma guldisen må bra.. blir alldeles pirrig i kroppen av både glädje o lite avensjuka.. :P



håller med milena oxå "världens finaste mamma"

2010-06-15 @ 22:31:28
URL: http://puffbubblan.blogg.se/
Postat av: Romanique

Vad fräsch du är på bilderna längst ner! Hot mama!! :) Snart iaf ;) Kramar

2010-06-15 @ 22:32:10
URL: http://romaniquecharlene.blogspot.com
Postat av: Jenny

Ja de är bebisen som håller på att skruva ner i "kanalen" :) Den ska lixom vrida sig neråt när den ska ut. Spännande spännande!

:D

2010-06-15 @ 22:57:41
URL: http://jen81.blogg.se/
Postat av: jossee

Jag är 100% säker att barnet INTE blir könlös ;) hihi höhö

2010-06-17 @ 07:48:24
URL: http://jossee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0