TENS och ont..

Jag försöker ju hålla det jag skrev igår iaf! ;) haha
Sjukt trött idag iaf..

Vart en riktigt jobbig natt för mig. Under dagen när jag var med Louise i Ånge en sväng passade jag på at kolla om dom hade TENS plattor på apotekt där. Fick låna en TENS aparat från sjukgymnasten nu inför förlossningen. (För er som inte vet vad det är för något är det en liten dosa som har kablar till dom där plattorna som är självhäftande mot huden och ger små elektirska impulser. Det säg att det kan lura hjärnan att när värkarna sätter igång inte känns lika onda och man har större chans att klara sig hemma de 4 cm dom gärna vill att man öppnar sig innan man åker ner på bb. Men man kan även anvanda dem för annat syfte, typ träning, massage ir liknande. Jag ska iaf testa den för värkarna. )
  

(Så som första bilden är, så ser den ut den aparat jag fått låna.)

Iaf, så köpte jag plattor och skulle börja testa igårkväll när vi kollade på film, är bra om man kan med den när dom "riktiga" värkarna sätter igång.
Men vet inte om jag gjorde något fel, 2-3 gånger var det något som stack till på högra sidan på ryggen där jag satt dem och det gjorde jätte ont.

Sen när vi skulle lägga oss där vid 00:45 gick jag och tog en varm dusch för tyckte jag hade lite ont i högra sidan av magen och ner över magen och ryggen (som mensvärk). Duschen brukar då hjälpa lite.
Sen värmde jag på vetekudden och gick ner för att lägga mig, men det gick inte att ligga still.. Mådde illa och hade ont. Gick upp, kollade på tv, duschade, vankade fram och tillbax, toa x-amtal gånger, tog en alvedon gick och la mig föröskte.. upp igen osv.. Inte förrän vid 5 i morse kunde jag lägga mig och somna.
Sen upp efter 9 för vi skulle till barnmorskan idag.

Så det var en jobbig natt då det inte gick över riktigt. Men när väkaren ringde kände jag ingen smärta bara trötthet, så vi ringde Christel ( barnmorskan) och sköt tiden en timme så jag skulle få vila lite till eftersom dte inte gjorde ont. Men då började smått komma tillbax och jag kunde inte somna om.
Lika bra att kliva upp duscha igen, äta frukost och åka.
Hade ont i hela högra benet också nu..

Pratade med Christel om det där, och hon trodde då att det kunde vara någon nerv som spökade  och att jag får testa sätta plattorna högre upp nu och inte så nära ryggraden.
Får testa det då. :)
Allt såg bra ut, lite lägre blodtryck men ingen fara och behöver inga järntabletter nu heller, men däremot fick vi köpa med oss lite brocoli när vi åkte hem för att få i mig lite järn.
Bebisen verkar ha det bra i min mage, växer som den ska och starka hjärtljud på 130 (haha idag lät det så skarp att det lät som någon låg och klappade händerna där inne.)
Men nu vill jag att den ska ut snaaaart!! :)
Christel gissar fortfarande på en pojke ;) så vi får väl se om hon har rätt snart. :)

Men iaf idag har jag varit riktigt trött och har fortfarande ont i magen, orkar inte med mycket. Hoppas verkligen att liten vill ut nu snart så jag slipper detta! ♥

Nu till något helt annat.. Tänkte visa det jag fick förra veckan från mina arbetskamrater min sista dag.
Vart ju aldrig en riktig sista arbetsdag för mig, gick hem en timme tidigare förra måndagen, fick sån värk att jag vart alldeles svettig så fick gå hem.
Sen hade jag bara Tisdagen kvar, men hade ont hela natten och fortfarande under förmiddagen, så jag missade min sista arbetsdag :(
Var iaf tvungen att gå upp och handla på kvällen. Då ropar Jessica efter mig att jag måste in i personalrummet.
Och jag frågar henne om det finns go fika och ler.. Haha det jag tänker på liksom.
Du får se, sa hon. Och när jag kommer in dit så står det blommor, ett kort och ett packet på bordet. Dom är väl för goo! :D
Saknar redan jobbet, men känner ju själv att jag inte skulle klara det längre. Känns tomt utan allt det man varit van på nå vis, även om man kankse inte alltid tyckt det varit underbart. 
Men nu känner man verkligen hur man uppskattar sitt jobb! :)
Ja, bilder var det. ;D

   

Gulligt av dem! ♥

Bye for now!





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0