6:e och 7:e dagen över tiden.

Igår gjorde jag min 6:e dag över tiden..

Vi spenderade dagen med att sova lääänge, så skönt så skönt!
Frukost åt vi kl 12:30, oj oj, minns inte när man gjorde en sån sen frukost sist!
Haha och det lär ju inte hända på väääldigt lång tid framöver heller. :)
Sen gick Kim och Kellie ut och cyklade en sväng, medans jag själv bara plockade lite här hemma och tog det lugnt i soffan. :)
Vi hade bestämmt att vi skulle hitta på något tillsammans allihop sen, något som jag också kunde vara med och göra, man blir ju lite rastlös fast man har ont.
Så Kellie föreslog mini golf, så vi tog en sväng dit och spelade. Tycker det är riktigt mysigt jag, fast jag är så dålig på det. ;P

Sen vart det lite handling och tacos till middag. Efter det åkte vi och hälsa på Daniel och Claudia en sväng, och fick se deras söta lilla tillskott i familjen. Lilla kissemissen Lolla tror jag den skulle heta. :)
Var trevligt, fick lite fika och så, Claudia bakade kaka i långpanna med sån där smarrig chocklad och strössel uppe på . :) Haha, jag verkligen äter som en häst nu. ;) ( Nä inte hö och sånt men det jag menar med det är att jag kan äta väldigt mycket nu, har mest hela tiden något i munnen känns det som,  ifall någon skulle missuppfatta mitt uttryck.)
;)
Sen på vägen hem kikade vi även in hos familjen Louise och Fredrik innan vi for hem och såg på film.

Nu idag då.. Nu är vi inne på 7:e dagen över tiden.

Idag känner jag mig väldigt hoppfull! :)

Idag/Kväll kanske jag ÄNTLIGEN kan få träffa mitt lilla ♥!! :D
Som vi har längtat!!
Är nämligen så att vi ska till Christel, och har hört att hon kan göra en sån där hinnsvepning och akupunktur, som i sin tur kan göra att vattnet går ir att värkarna sätter igång!
Så snälla håll era tummar att vår lilla unge kommer i dag den 21 Juni, eller 22:a! :D


Tänkte även passa på att göra det där testet som Cattis hade i sin blogg (innan det är för sent). :)

Pojke i magen:

( ) Koppen lyfter du i örat för att dricka
(x) Du har ofta huvudvärk
( ) Du gillar inte citrus eller apelsinjuice
(x) Bebisens hjärtslag är 140 eller färre
(x) Du är sugen på kött och ost
(x) Du har svårt att andas och är ofta snuvig
(?) Du har klart urin
( ) Brösten är olika stora
( ) Brösten har blivit mycket större
(x) Du var knappt illamående i början
(x) Du och din mammas relation är sämre (var iaf ett tag)
(x) Pappan går inte upp under graviditeten
( ) På mackan äter du helst kanten
( ) Dina fötter är kallare än vanligt
( ) Du sover med kudden mot norr
(x) Bebisen ligger högt i magen
( ) Håret på dina ben växer ut fortare
(x) Din mage står ut
(x) Magen är klotrund och toppig
(x) Din pigmentrand är stark och markerad
( ) Du visar handryggen när du visar händerna
( ) Ditt hår är tjockt och glansigt
( ) Du sover helst på din vänstra sida
(x) Du känner dig ofta ledsen
(x) Det är synd om dig (haha lite iaf ;) )
( ) Du gick upp lite i början
( ) Tandköttet blöder inte eller bara lite
(x) Du har ingen svamp eller urinvägsinfektion
(x) Bebisen sparkar hårt och ofta
( ) Bebisen har hicka sällan / aldrig
( ) Du har enorm utstrålning som gravid
( ) Du känner dig bekväm i din mammakropp
( ) Du har mycket halsbränna
Summa: 15

Flicka i magen
(x) Lite eller ingen halsbränna
( ) Du känner dej oattraktiv
( ) Babyn hickar mycket
( ) Babyn sparkar mindre, bökar gärna
( ) Du har lättare att få urinvägsinfektion
( ) Du har större risk att få svampinfektion
(x) Tandköttet blöder mycket
( ) Vikten går upp mycket i början
(x) Du är ofta irriterad
( ) Du är ofta arg
( ) Du sover helst på din höger sida
( ) Ditt hår är tunnt och matt
( ) Du visar händerna med handflatan upp
( ) Du har en svag pigment rand/ ingen alls
( ) Din mage är bred
( ) Du har en platå på magen
(x) Håret växer som vanligt på benen
( ) Bebisen ligger lågt i magen
( ) Du sover med kudden åt söder
( ) Fötterna känns som vanligt
( ) Du äter gärna mackans mitt
( ) Pappan går upp under graviditeten
( ) Du o din mammas relation är oförändrad
( ) Du var illamående i början
( ) Brösten har blivit lite större
( ) Brösten är lika stora
( ) Du har grumlig och blek urin
( ) Du kan andas som vanligt
(x) Du är sugen på frukt och sallad ( I början mestadels så)
( ) Bebisens hjärtslag ligger över 140
( ) Du älskar citrusfrukt och apelsinjuice
( ) Koppen greppar du runt om för att lyfta
Summa: 5

Haha, ja det verkar vara en liten pojke som bor i min mage nu! :) Vi får väl se om det stämmer.. Kan ju vara så, för jag tycker ju ofta att pojkar brukar vara lite mer morsgris(iga), kanske därför det dröjer. ;) Hihi.


Sen har jag tydligen fått lite klagomål över hur jag skriver i min blogg, att jag borde tänka mig för.

Men alltså, jag skriver min blogg för min skull, att jag kan ha den som en dagbok och kunna gå tillbaka och läsa hur jag känner , hur  jag mådde osv. Som en dagbok som jag gärna delar med mig av till mina vänner. Sen är det ju alltid så att saker kan misstolkas i texter, gäller Facebook, sms, böcker osv.. Vissa kanske inte alltid hänger med i min jargong som inte känner mig så väl som dom närmaste vännerna gör, men vissa saker tycker jag att man borde fatta att det inte är menat serriöst!
 T.EX. Så skulle jag väl aldrig svälta ut min unge. För det första så var det ett "internskämt" som jag och Cattis höll på att skriva till varandra, efter alla råd och tipps man får som ska sätta igång en förlossning, som på facebook där vi alla skriver olika tipps på hur man ska få igång det hela.
 Jag fattar ju när Caroline skriver, vräk ungen Angelica, ir ät äcklig mat så den vill komma ut!

Det ÄR JU SKÄMT! VEM FATTAR INTE DET!?
 Det går ju inte, jag kan inte vräka den som att den bodde i en lägenhet, och äter jag äckligt så är det ju inte bebisen som drabbas, det är ju jag, den får ju ingen smak genom navelsträngen, den får ju enbart näring för att växa och klara sig.
Sen om jag äter en massa socker så växer den ju väldigt mycket, eftersom socker inehåller enbart energi typ.
 Så när jag då skrev att jag fan skulle svälta ut ungen var det ju också ett IRONISK (möjligt vis dåligt) SKÄMT som kom i slutet av en väldigt negativt inlägg. Det var ju som jag mådde just för stunden, och jag fattade ju att iaf Cattis skulle fatta vad jag menade med det skämtet, eftersom vi suttit och skämta om det tidigare.
Sen direkt efter inlägget beställde vi mat, så jag tror inte jag svälter mitt barn när jag pular i mig 150 grams skovmål och sedan fortfarande känner mig hungrig och äter glass med mera efter det. Sen var jag ju less över beskedet vi fick om den 29:e, så jag grät när jag skrev inlägget, ni vet ju att man kan ha lite humörsvägningar i graviditeten, som kan bero på hormoner.
Ett plus där också var att jag var väldigt hugrig ( som jag är för det mesta nu), och känner man mig väl, så vet man att jag får väääldigt dåligt humör om inte jag får äta.
 Visst jag klarar mig länge, men när jag når en gräns så kan jag ge er ett exempel på HUR grinig jag kan vara.

Detta är en sann historia:
 Vi skulle åka till fjällen, Jag, mamma, Mats, Joel och Martina. Jag var hungrig, därmed vääldigt tjurig, JAG SKULLE DÅ INTE ÅKA TILL FJÄLLEN! Jag ville vara hemma med kompisar. Därmed packade jag INGENTING innan vi skulle åka.. så mamma lät mig åka i endast dte jag hade på mig. Jag smetade in mig med nå svart runt hela ögonen för att visa min protest, men ändå fick jag sån lov att sätta mig i bilen och var då på väg till frjällen. Men innan, skulle vi stanna på big boy i stan och äta. JAG SKULLE DÅ MINSANN INTE ÄTA NÅÅGOT ALLS! Näehäpp sa familjen och gick in.. Så jag satt där i bilen och tjura och tjura.. Tillslut insåg jag ju att jag var vääldigt hugrig och gick in till dom övriga och fick mat. Efteråt insåg man ju hur dum man var och jag var ju mycket gladare efter maten.. Men den resan fick jag minsann använda mammas kläder för att ens kunna byta om..

Så det där negativa inlägget när jag är höggravid , ont och hungrig med sarkastiska skämt kanske inte var så farligt ändå!? Jag tänker iaf fortsätta skriva vad jag känner i min blogg, man kan ju känna olika från dag till dag! Och i ett upprört tillfälle kanske man skriver/ säga saker som är dumma och man kanske inte menar..
Men vem gör inte det?
Jag är mänsklig jag med, och jag delar med mig av mina innersta tankar ibland, sen om vissa gillar det, fattar det ir inte.. det är då upp till dem. Även när man försöker förklara för folk som inte förstår, som då i sin tur bara skiter i förklaringen och håller stenhårt i sin uppfattning.. Då VILL DOM JU INTE FÖRSTÅ! Vad är det då för mening..? FORTSÄTT MISSTOLKA DET JAG SKRIVER, ELLER LYSSNA PÅ VAD JAG EGENTLIGEN MENAR. :)

Jag menar, om du och jag läser samma bok med exakt samma text är det ju inte samma platser vi varit på, inte helt samma historia osv.. Vi tolkar ju saker olika allihop, utifrån vår egen uppväxt, erfarenheter osv! Har jag inte rätt!?


Sen som Kim sa nu när han tänkt på det hela.. (Att jag kanske inte mår tipp topp såhär i slutet på min graviditet och delar med mig av det till er runt omkring, komma och klanka ner på mig ännu mer, att vad dålig DU (jag) är). Som Kim sa nu: VARFÖR SPARKA PÅ DEN SOM LIGGER!?!?

Jag kan inte rå för hur jag känner och mår.. Så är det. För mig känns det bra att få skriva av sig det! Och gå vidare.. sedan kunna kika tillbax hur det varit, hur jag känt.. Tänker inte måla upp någon falsk solhistoria om det är regn..

Puss på mina underbara vänner som inte dömer mig, och som förstår mig! :) Sen får ju själklart alla ha sin åsikt..

Nu ska jag fixa mig inför barnmorkan! Som jag sa.. Känner mig hoppfull över att kanske ÄNTLIGEN få träffa och mysa med min bebis! ;D

(Bara en sak till, det går ju inte att svälta ut ungen heller, om jag inte äter, är det ju jag som drabbas, barnet i magen tar ju då bara av mina extra tillgångar.. Så den som lider av det är ju jag. Och sen skulle jag ju aldrig göra något som skadar mitt barn medvetet, det fattar ju dom flesta!.. Men inte alla, TYDLIGEN! )


Kommentarer
Postat av: Cattis

HELT RÄTT!!!!

2010-06-21 @ 14:20:12
URL: http://theworldbychu.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det ska våldsamt mycket till innan man kan svälta ut ett foster!Det är mamman som tar allt stryk för dem som inte vet.(jag fick missfall i tidig ungdom,vägde då 45kg....)Skit i vad andra tycker,det är ditt liv,ditt val och passar det inte behöver de inte läsa!Gör oftast inte jag heller men är svag för bilderna på din baby-mage :) <3

2010-06-21 @ 23:29:52
Postat av: claudia

Me huaaaaaaa, man tänker konstig när man är gravid och det fattar vem som helst att du menar inte skämtet. Sen så går inte att svälta ut en foster. Tänk på dom som inte har så mycket mat äta och ändå föder friska och normala barn. Dock inte alla gånger, men ni förstår påängen.

kram på dig Angi ;)

2010-06-22 @ 20:20:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0