4:e dagen över tiden.

Då är vi alltså inne på 4:e dagen över tiden.
Ungen skulle ju ha kommit redan i Måndags (ännu tidigare trodde ju jag då), men nu har alltså tiden rusat iväg och vi är redan inne på 4 dagar över tiden.
Tycker tiden rusar iväg, och det ända jag inte vill är att det ska bli en stor jävla klump till bebis!
För övrigt är det inte så jobbigt, men för varje dag som går tänker jag på hur stor och tung bebisen ska bli, jag vill ju inte ha en nyfödd som ser ut som en 2 månadersbebis redan.
Magen min är ju redan förstörd med alla bristningar och fler kommer väl. Suck..


Nä nu känner jag mig skit less..
Kim ringde precis till Christel (vår barnmorska). Vi skulle höra av oss iad eller i morgon om bebisen ännu inte kommit (vilket den inte har), för att boka en tid hos henne på Söndag. För när vi var hos henne sist kunde hon inte säga vilken tid hon kunde på Söndag, sen vart vi även lovad igångsättning den 22:a alltså på Tisdag.

Men nu då Kim pratade med henne så fick vi ju alltså tiden som skulle ha varit på Söndag, den fick vi på Måndag eftermiddag..

Och sen det hon lovat om igångsättning.. Den 22:a blir tydligen inte heller, UTAN NU VAR DET TYDLIGEN DEN 29:E!!!!

VILKET JAG TYCKER ÄR EN JÄVLA STOR SKILLNAD!! :(

Så nu vart detta ett mycket mer negativt inlägg än vad jag tänkt mig..

Vart sjukt less, ont har jag idag också, men inte så att ungen är på väg..

Hade tänkt berätta om bilbingon vi var på igår, det var kul!

Men nu är jag, arg, ledssen, iriterad, trött, deprimerad.. jaa allt! Jag orkar inte, nu ska vi tydligen bestämma nått att äta också.. ska fan svälta ut ungen!

 
Där inne ligger den och trycker idag!

bye bye!


Kommentarer
Postat av: Annis

Han /hon kommer snart! Håll ut gumman :) kraaaam!!!

2010-06-18 @ 18:29:33
Postat av: Jenny

Men snälla du.. Kan tänka mig att du är less, men tänk så här ist. Det är ett mirakel du får vara med om, att bära ett barn imon dig, att få äran att bli mamma till ett underverk. Och inte kommer den växa till sig såå mkt på de här dagarna, var glad ist att den verkar må så bra!

Vet att de är tungt på slutet, men håll uuuut. Du kommer ju få världens bästa belöning!



Kram på dig

2010-06-18 @ 21:06:39
URL: http://jen81.blogg.se/
Postat av: Tina

Förstår att du är less nu! Men det är nog vanligare att det dröjer två veckor längre än beräknat det första barnet än att den kommer i tid. De flesta jag känner har fått senare än beräknat. Det är ju av en orsak- skulle tro att det barnet behöver den sista tiden. Jag var två veckor "sen" innan jag behagade att komma ut. Men inte blev jag en klump för det heller ;) Vägde 3400 någonting. Mamma sattes inte igång heller för den delen, utan jag kom av mig själv. Vilket är helt normalt! Orsaken till att de sätter igång dig den 29 är väl att det har gått över den där två veckorna som är helt normalt att gå över (likaså som det är normalt att barnet kommer lite tidigare än beräknat). Inte heller har jag hört någon prata om bristningarna som du säger nu, visst att det är jobbigt när kroppen förändras. Men bristningarna är nog värda det i slutändan. Bristningarna kommer för övrigt att blekna med tiden (fick bristningarn när jag växte i tonåren).

Så håll ut, vila upp dig och njut så gott du kan på grund av smärtan den sista tiden, ät gott och se roliga filmer. Kram gumman! Du fixar detta galant- det vet jag!

2010-06-19 @ 13:00:16
URL: http://tinaz.bloggplatsen.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0