Det gågna året 2010

Har nog varit det absolut BÄSTA ÅRET I MITT LIV!

Eftersom våran lilla älskling ♥ Kian ♥ kom till oss! :)


Tänkte dra några punkter av tillfällen från det gågna året jag aldrig kommer glömma! :)

  • Nyåret 2009/2010 firades in hos Cattis och Jocke med plankstek och grejer. Cattis och jag var gravida då, men ingen som viste. ;)

  • Torsdag 11 Februari skulle jag på ultraljud, men hade fått en hemsk magsjuka från fröken Louise ;) Så det blev inget ultraljud den dagen.

  • Ultraljud vart istället veckan efter, Torsdagen den 18:e Februari. Vi var då i vecka 23+2! Mer än halva tiden hade gått.


  • 3:e Mars är första gången vi åker till nya privata barnmorskan Christel.

  • Fredag den 12:e Mars sätter jag och Martina (min syster) oss på bussen för att åka ner till Stockholm för att åka på en kryssning för att fira våran morbror som fylde 40 den 9:ee Mars. Det var roligt och vi var borta hela helgen.  (Bussen var dock inte så kul, var tråångt vaarm och jag satt där med min mage. Kändes som jag hade personens som satt framför hårbotten rätt i nylle.. luktade inte mumma! )

  • April, Kim fyllde 36 år.

  • Lördagen den 8:e maj hade jag min babyshower. :) Det var mysigt! Många som kunde komma, vi åt fika och gjorde lekar och jag fick presenter till den kommande bebisen. :)
  •    

  • 11:e Maj åkte vi in på föräldraträff på sjukhuset, där vi skulle gå igenom smärtlindring osv. Var lite jobbigt då jag ofta hade krypningar i benen när jag skulle vara stilla. Kändes som att man bara ville ut ock kuta, så jag kunde inte koncentrera mig så mycket på det dom gick igenom utan mer på klockan. Vecka 35 gick jag in i då. Morfars mamma Greta gick även bort den morgonen vid 4 tiden. Hon var mycket gammal och hade varit dålig en tid. RIP.♥


  • 29:Maj Hade Kim och dom firma fest som jag följde med på och var fotograf.

  

Så såg jag ut, och så såg dom ut ;)

Dom var på mid adventure ( eller hur det nu stavas och heter :P ) åkte linbana och skulle spela paintboll, men vart ett ruskigt åskväder efter ett tag..

 

  • Måndagen den 14:e Juni, står det stort i min almenacka BEBIS BERÄKNAD! =D  Under det står det även 5 Dagar över tiden är medel.. Jo tjena!! Här vart det då inge medel iaf..

 

  • Fredagen den 25:e Juni Midsommarafton, har fortfarande ingen bebis kommit, trots att vi gjort hinnsvepning och alla möjliga tips. Men det innebär att vi kunde gå på Pelle och Helens bröllop! :) Det är jag otroligt glad över. Mycket fint bröllop! Orkade tyvärr inte stanna hela kvällen, men hade ju trots allt gått över tiden lite. ;)


     
  • Lördagen den 26:e juni midsommardagen vill vi inte ha tråkigt. Så vi grillar till middag, sedan åker vi ut på förfesest. Nu räknade vi ju med igångsättningen den 29:onde juni.

 

  • Söndag morgon den 27:e Juni vid 4 tiden sätter allt igång det som vi väntat på en evighet känns det som. 13 Dagar över tiden! Vid 7 blir vi inskriven på förlossningen. Kl 20:30 föds vår prins Niilo Kian! ♥ 57 cm lång, 4728gram, ingen liten pojke. Mitt livs kärlek, min underbara skatt, MITT ALLT!!  :) nu börjar mitt liv på riktigt. Inget slår den känslan av att bli förälder och få se sitt underbara fantastiska lilla barn! Det är äkta kärlek det!!

 

  • 1:a Juli får vi komma hem från sjukhuset, det är häärligt. Efter en stund hemma känner vi att det luktar rök så vi får stänga fönster och dörrar. Vi hör brandbilarna väldigt nära.. Hmm vart brinner det? Nyfiken som jag är var jag tvungen att gå ut en sväng och kika. Louise hämtade upp mig och vi åkte och kolla, då brinner det på färghandeln här i Fränsta, bara några meterbort från där vi bor. Men som tur var gick allt bra.

 

  • 2 Juli kommer storasyster Kellie hem till oss en sväng och ska umgår med sin lillebror. Vi går till bangolfen fikar och spelar lite golf.

 

  • 6:e Juli ler Kian första gången mot mig när han ligger på skötbordet och jag busar med honnom. Inga grimager som han gjort tidigare när magen har lite gaser, då kan det också se ut som dom ler..

 

  • 12:e  Juli åker vi upp till Östersund och på Frösö zoo.

 

  • 14:e Juli åker vi neröver några dagar, en sväng in i Ljusdal till en klasskompis Anna ohlsson, sedan in i borlänge till Ann-Charlotte. Kul att se dom igen, händer inte för ofta. :) Sedan framme hos Kims pappa, där vi spenderade några dagar. Åkte hem den 18:e och då var Kian 3 veckor gammal. :) Det går fort.   

 

  • 23: Juli kommer en annan klasskompis upp Emma Larsson en mycket duktig fotograf har hon blivit. Så hon tog lite bilder på oss till Tidningen. Vill ni kolla mer på hennes verk gå in på http://www.emlafoto.com


    Kian spydde även för första gången den dagen.. ingen spy kille det här :)
    Dagen efter var det grillfest hos Lars-Erik och Sara, dom flesta skulle upp på fränsta festivalen, men inte vi. Kian och jag gick hem tidigare.. Fick hämta en mycket full Kim senare.. :P


  • 7:e augusti åkte vi på stödemarknad, sedan hem på grillning hos pappa och dom. :)

  • 14: Augusti har vi en mini kräftskiva här hos oss. Kim, jag, Louise, Fredrik  och Kian och Enya.

 

  • 20 Augusti åkte vi och köpte skoter.. som förövrigt Kim är ute och grejar med nu. Sedan var det Kräftknytis hos Alex och Carola. En mycket trevlig kväll! :) Dagen efter var det e snabbis på selånger och strumpinköp där för att sedan åka på middag hos svärmor.

 

  • 6:e eller 16:e (har skrivit på bådadagarna att det är efterkontroll :P ) September åker jag på efterkontroll, var väl okej. Kian har fått för sig att han inte längre vill ligga utan försöker sätta sig upp, drar upp huvidet och försöker iaf.

 

  • 26:e September. Kian är nu 13 veckor gammal och vi gjorde hand och fotavtryck.




  • Den 28:e September gör Kian sin mamma sååå stolt då han ligger i babygymmet och håller upp överkroppen. :) Goofis!




  • 8:e Oktober åker vi till fjällen över helgen och tar ett 5 generationskort. :) 

 

  • 12:e oktober vänder sig Kian från rygg till mage! :) Händer även en massa annat roligt i oktober men kan inte dra allt nu, måste snart fixa oss för kvällen ;)

 

  • 23:e november fyllde jag 24 år, vi åkte ner på spa maskrosen på södraberget jag, Kim och Kian. Vi hade otroligt mysigt och på eftermiddagen då vi satt och åt upptäckte jag Kians första tand! ♥

 

Den 25:e var vi på företagsgala i Ånge och vi fick barnvakt av mamma och min bror Joel. En trevlig kväll. :)

 

  • 7:e december har jag (Angelica) namnsdag och även lillskrotisen Niilo (Kians andra namn). Men hans finns inte med i kalendern men kollar man på namnet på svenskanamn.se så står det att han har namnsdag då. :)

 

  • Fredag den 17:e decemer åker vi på företagsfest med Kims jobb, det blir julbord och sen till stan för bubbling och relax. Skulle blivit krogen men en vart sjuk så vi åkte hem ist. Pappa med familj sov här och ställde upp som barnvakt. :)

 

  • Julafton den 24 december firade vi med att vakna till 12 gradig vämrme inne.. brr.. Tur nog så skulle vi inte vara hemma utan åkte först en sväng till mamma och träffa mormor och morfar , morbror och syster och fika en sväng och bytte julklappar. Sen hem till pappa och dom där vi år en underbar julmiddag och hade en underbar julkväll. Kians första jul vart mycket lyckad :)
  • 25:e åkte vi till kims syster och firade lite där, sedan på kvällen kom Kims pappa och sambo upp från mjölby och dom stannade till i onsdagsmorse. :)

 

Thats about it! :) Idag har det varit en underbar dag med fiint härligt vinterväder. Årets sista dag! Jag och Kian toch en sväng med vagnen. Sedan hamnade man här.. Nu blir det ett bad för pojken och sedan ska jag fixa mig själv. För ikväll blir det tre rätters i goda vänners lag! :D

 

Jag vill önska er alla ett riktigt gott nytt år! Hoppas 2011 blir lika bra som mitt 2010 har varit!♥





Bild lånad från google


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0