4 Maj 2009

Ni har väl deklarerat nu va!? :)
Jag gjorde klart mitt i helgen, ska bli skönt med en extra inkomst till före midsommar. Vecka 24!
Vill ha en ny mobil nu.. kanske skatte pengarna går till något sådant!? ;)

Ja, så har det ju varit valborg också.. Har ni haft en fin helg? Sett någon Majbrasa? :)

om inte så bjuder jag på den jag var på..


Men för övrigt då.. vad har jag gjort sista tiden?
Har ju inte varit direkt duktig på att uppdatera..
Men har jobbat och haft lite praktik, får se hur det blir med praktiken om det blir något mer ir inte?
Känns lite tråkigt att inte ha något att kliva upp för..  men men.
Jag hoppas jag får jobba mycket! :)
 
I Onsdags var jag på min första cellprovskontroll, får se hur det går då..
Bara att vänta på svar nu då.

Torsdag var det ju sista April, då jobbade jag hela dagen i köket på Sörgården.
Sedan på kvällen när Kim slutat åkte vi till Fredrik och Louise och grilla, men var bara det att vi inte fick någon fats på grillen, så tillslut vart det att vi stekte köttet i stekpannan. :P
Men det vart så gott ändå!
Efter att vi ätit så skulle Kim iväg och pejla på macken.
Så Fredrik, Louise och jag åkte till Rombäck för att kolla på Majbrasan.
Men eftersom jag är så grymt överkänslig mot mygg vart jag less ganska fort då det var myggigt där.
Klarar inte av dom, får panik.
Skickade ett sms till Kim, som fick komma och hämta mig! :D
Snäll han!♥

Efter att vi var klar på macken så åkte vi tillbax till F och L fick lite fika och kollade på film som var på tv:n.
Därmed en lugn kväll, kunde behövas eftersom Kim också har varit små sjuk hela veckan.

På fredagen var Kim riktigt dålig och kom hem efter att han hade varit på jobbet 2 timmar.
Mer klarade han inte.
Sedan sov han mer eller mindre resten av dagen med små uppehåll då han sa något ord innan han bytte ställning och somnade om.
Mot kvällen vart han piggare och vi for en sväng till Cattis och Jocke som bara tog det lugnt.
Men efter en stund så for vi sedan till Daniel, Claudia och Maya. Där A-K, Kicken, Neo, Cross, Fredrik, Louise, Nussie och MILJONER MYGG,  också var och spelade kubb. (inte myggen, dom hade väl fest på oss).
Men D , C och M skulle upp till Kälen på Lördagen så dom skulle packa.
Vi for hemmåt men först en sväng förbi kyrckan där några hade gjort en eld och satt och sjöng.

Sen hem till oss, F och L kom också med!
Så vi tänkte mysa till det med ännu mera eld.
Kim och Fredrik var nere i källarn och skulle tända brasan och jag och Louise skulle poppa popcorn.
Sen tjuter brandvarnan..
Jag springer ut i hallen mot trappen och ser hur det väller rök här inne.
Kim hade tydligen glömt att öppna spjället så röken fårn brasan kunde inte ta sig ut i skortsten utan stank ner hela huset istället.
Louise gick in i köket igen för att slippa röken..
Då skriker hon.
Jag springer in köket där det flyger popcorn i hela köket.
Jag hade glömt lägga på locket när brandvaranaren gick... :P hehe Kaos där.
Men sen vart det en ganska mysig kväll ändå! :D

Lördagen städade jag min bil hela dagen och Kim  var på benen och jobbade igen.
Vi bestämde med Cattis, Jocke och Nussie att vi skulle ut och äta och sedan sitta hos oss och dricka lite.
Så blev det och vi drog till bykrogen strax efter 12 jag och cattis, dom andra hade gått lite tidigare.
Hehe, Kim ringde då han kom upp, då var det 3 pers där.
Men när C och jag kom så var det kanske 20 iaf! :P haha
Inte så lyckat kanske men jag hade ganska kul ändå! :)

Söndagen hade jag, Louise och Claudia bestämt att vi skulle ner till stan för att Louise skulle köpa grejer till sin babyshower.
Men Claudia hoppade tyvärr av.
Men jag o L var ner en sväng och hittade lite nödvändiga saker.
Men synd att C inte kunde följa med, hon som kan lite det där med babyshower..
Men men. Jag fick iaf min efterlängtade mjukglass på vägen hem.
Som jag har längtat, i flera veckor.. Men det finns ju inte här i Fränsta.
Men här är den! :D Årets första mjuklass för mig ;)

Mmm.. vill ha en nu med.. :D Men nu är det Måndag!
Kanske man får unna sig nå gott i morgon till den heliga timmen ist ;) (DHW)

Nä nu ska jag vara social med min sambo innan jag ska sova, upp tidigt i morgon och jobba! :D

Kram


Kommentarer
Postat av: Milena

men kvinna va du skriver!!! :) men de är bra :P



FAN VAD JAG VILL HA DEN BOWBOWN!!

2009-05-04 @ 23:30:37
URL: http://miladaniela.blogg.se/
Postat av: Angelica

Hehe, ja kan bli så när man inte skrivit på ett tag. .:P hihi orkade du tragla dig igenom? :)

2009-05-05 @ 22:06:09
URL: http://aangeliques.blogg.se/
Postat av: cattis

Heeeeeej Gumman! :P De här e en kommentar iaf! Puusss

2009-05-06 @ 01:10:18
URL: http://theworldbychu.blogg.se/
Postat av: emma

ååh vad mysigt ni verkar ha haft på majbrasan.. hade oxå vela sett en brasa men för oss blev de kroga isf :S fina bilder.. glassen såg mumms ut!!



förresten.. har du nå förslag på nån god maträtt som är lätt att göra? skulle vara kul att göra nå nytt.. :) puss.

2009-05-06 @ 15:57:10
URL: http://puffbubblan.blogg.se/
Postat av: emma

skriv nått då människa!!!... :P

2009-05-13 @ 16:04:49
URL: http://puffbubblan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0