Tradera here I come ;P

Japp då är det lördag, idag får jag unna mig något gott.. :)
Har faktiskt precis kommit hem från träningen, vi drog upp vid 11 tiden. Känns så sköönt efter att man tränat.
Mer nöjd med sig själv, känns att man gjort nytta! :)

Igår skulle jag börja jobba kl 10.
Men det hade ju inte jag fattat så jag var där vid 8. Och när vi sedan kom på det så skulle jag få sluta tidigare, vid 15 ist  för 16:30. Men när jag då väl skulle gå hem så kände jag inte för det, fast jag var så trött. Hehe, kändes som att jag skulle känna mig så ensam här hemma. :P Kim jobbade ju kväll o skulle inte komma hem förrän vid 22, vad skulle jag göra hemma själv? :P
Så jag var kvar till 16:30 och hade kunnat stanna längre egentligen, men då vare slut på barn  så hem bar det av, men fick iaf med mig Elin som skulle med tåget kl 18.

När hon sedan hade åkt, värmde jag på min pajbit som fanns kvar och gjorde lite sallad, ocrkade ju inte ställa mig och göra middag åt mig själv, så tråkit själv.

Sedan så har jag och Kim bestämt oss för att köpa ny bil..
Det började med att han satt och kollade på blocket som vanligt (typiskt killar)..
Han var intresserad av en bmw (en gammal, förmodligen en våt pojkdröm;P )som han skulle ha som sommarbil och sedan använda min på vintern. Men vi har länge pratat om att vi ska köpa en nyare bil tillsammans, en kombi.
Och jag älskar ju volvo jag hehe.. mycket för volvo, villa, vovve ja hela köret :P haha ( näe då inte därför.)
Men om man då jämför med saab så är den såå mycket billigare och nu då när inte jag har så stor inkomst och nu funderar på att utbilda mig så skulle ju saab passa bättre. Och sedan när allt löst sig med ekonomin kan man ju kanske uppgradera till någon bil man vill ha! :)
Vi hittade iaf en sjukt billig saab i Sundsvall, men icke, den var inte ens till salu knepigt nog, men hade legat ute på blocket över en månad! =/
Sen satt ju Kim och kolla lite mer och ringde mig när jag var på dagis.
Så vi har kollat upp allt vi kan komma på att kolla upp om bilen nu, för den är nämligen nere i Göteborg!
Så nu har jag kollat på biljetter och funderat på olika lösningar hur vi billigast kan ta oss ner.
Kollat tåg flyg och buss.

Flyg är nu uteslutet om jag inte hittar nått kanonpris idag.
Tåg är det som vi funderar starkast på, att ta natttåget ner på söndag natt och sedan då åka hem undet måndagen. Lutar åt det.
Satt och kollade alla möjliga alternativ igår, ringde min kära faster Katti och kollade där med :)
Sen kom jag på att man kanske kan ta ybuss ner till Sthlm och sedan tåg därifrån till Gbg.
Och då hittade man billiga biljetter på tradera, bara det att man inte vet om man får biljetten fören 6 timmar före avgång. Och då sitter ju vi redan på bussen på väg ner till Sthlm. Skulle bli jobbigt om nån då kom och budade över!! =/
Men som sagt lutar åt natttåget iaf! :)

Iaf så satt jag där på tradera, har tänkt att jag också måste prova på att handla där, verkar funka så bra för Claudia. :)
Så nu har jag fixat mig ett konto där och satt och kolla en hel del igårkväll.
Sen plinga det på dörren.. vem kunde det vara? Är ju sällan nån bara kommer på spontan besök så där, och så var jag ju ensam hemma och mörkt var det ;P hehe (Chicken jag!)
Då står det en pojke som frågar om jag vill ha plast påsar.
Nej tyvärr!
Förmodligen skulle jag väl få köpa typ FRYSPÅSAR för si sådär 50 kr.. Nä vi nöjer oss med Willys för en 10:A ;) haha
Sen satt jag helt inne i min jakt efter kap på tradera då det plingar helt hysteriskt på dörren..
-Va fan, två gångger samma kväll??
Kickade ut genom fönstret och såg en bil i mörkret..
gick och öppnade dörren och där stod...
Cattis och Vickis! :)
Vad roligt med ett spontan besök så där! Speciellt när man inte hinner träffa dom så offta! :D Var riktigt kul.
Satt och pratade ett bra tag och kim kom hem han med.
Så idag kanske jag ska iväg och grilla hos Cattis och Jocke med gänget :)
Om jag får tag på dem. :P
Vad gott med grillat och trevligt sällskap. Kim jobbar kväll så jag får väl ta med hem åt honnom sen. :)

Näe nu ska jag göra några övningar till, leta resor till bra pris och se om jag får tag på Cattis.
Även ringa A-C :D Vi pratades vid lite igår också men man pratar ju så sällan, kul att höra hur det går för henne och lilla Evelinn. :D

Hoppas ni har en trevlig helg! :D

puss puss / A

Kommentarer
Postat av: Elin

Hejja! Det var verkligen guld värt att få lite sällskap i fredags. Jaha, anar att ni är taggade som få just nu, kanske redan är påväg hemåt? Jag lär ju inte missa vrålåket när jag är tillbaka på byn, tills dess får du ha de så fint! Puss puss.

2009-03-23 @ 13:08:33
URL: http://lady.bloggagratis.se
Postat av: Milena

meeene!! går inte att komentera äpple inlägget.. så jag skriver härdå! :P



hehe värsta avancerade äpple ätningen :P

2009-03-24 @ 11:33:40
URL: http://miladaniela.blogg.se/
Postat av: emma

men det går inte att skriv NÅN komentar på ditt senaste inlägg..så får sriva här ist. hoppas du ser bara..



hmm.. de där me snöre på GF vet jag väl inget om .. men lite kul skulle de vara :P haha!!

2009-03-24 @ 21:28:27
URL: http://puffbubblan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0