Jag blev "tagen"..

.. Av Louise för ett bra tag sedan, men då jag inte hade någon att skicka vidare till la jag de på is ett tag, men nu är det dax! =)

Spelregler:

"Varje spelare börjar med att skriva sex (6) underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva de sex sakerna i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren tre nya bloggare och gör en lista av deras namn... Efter att detta är gjort skriver han/hon en kommentar i deras blogg och låter de veta att de blivit tagna och att de ska läsa ens egen blogg för mer information!"

1. Jag måste ha en sida på täcket innåt och uppåt, alltså.. Hålet som man stoppar in täcket i ska vara nedåt får absolut inte vändas upp mot ansiktet, sedan ska ALLTID en sida vara innåt mot kroppen, därför underlättar det om det är ett påslakan som är en färg på ena sidan och en annan på den andra sidan.. På så sett vet jag ju vilken färg som ska vara innåt.. Krongligare blir det om det är lika på båda sidor, då måste jag antingen "märka" det på nå vis ir så får jag hålla koll på tvättlappen på själva täcket så den är åt rätt håll, så jag vet att allt är rätt.. Jobbigt!? Ja! Men jag måste bara! =)

2. Har även andra "regler" i min säng.. Man får absolut inte ha strupor på i sängen, möjligtvis om dom är nytvättade och inte har används på golvet alls.. Man får inte heller ha kläder som jeans o tröjor  som man har haft ute, tänk bara tanken på alla som har suttit på samma säte på bussen, vet aldrig vad som fastnar på byxorna då. Ir om byxbenen tagit i i marken.. där kan någon hund någon gång kissat! VEM VET!? huuuaaa.. haha Det som går bra är trosor/kalsonger om du inte sprunigt ute med endast dom, samt kanske ett underlinne som inte nuddat yttre världen!  =P

3. Jag kan vara så noga att jag blir galen, jag måste säga till mig själv att skärpa mig för att de inte går.. jag måste låta vissa saker vara som ett exempel har jag när jag sommarjobbade på vivsta varv.. Efter vinderns is så var det väldigt mycket grus kvar överallt, då fick vi som sommarjobbade i uppgift att kratta gräset som hade blivit fullt i grus.. Jag krattade och krattade och krattade.. kollade upp o jag hade bara krattat en liten del av vad dom andra hade gjort.. men jag kunde inte sluta för att de låg någa enstaka gruskorn kvar! Frustrerande!!!! Jag kollade hur dom andra gjort o dom var inte alls lika noga, så jag fick försöka intala mig själv att de inte var HELA VÄRLDEN om det låg 3 gruskorn kvar på gräsmattan! Har fortfarande svårt att släppa det, grymt noga är det med vissa saker, andra inte! =P Men jag jobbar på att inte bli så crazy.. hihi 

4. Tror jag för övrigt har något slags kontrollbehov! Har jag planerat något och det inte blir som jag har tänkt har jag väldigt svårt att släppa det.. Bättre för mig är att inte planera alls för att slippa bli besviken. Då blir det sista minuten regeln som träder i kraft! Och den funkar ganska bra!

5. Förutom att alla nu tycker att jag är jätte knäpp och helt störd så säger Kim även att jag har knepiga ryck för mig när man står och pratar.. Det e inget jag märkt av själv, men tydligen gör jag ju nått sånt då.. hehe, kan ha att göra med hela grejen när jag pratar försöker uttrycka mig så bra som möjligt och gör det med hela kroppen! Förmodligen dansaren i mig som gör det! ;)

6. Sist då!? Allt som jag redan har skrivit låter ju helt galet så nu måste jag komma med något bra så ingen skaffar hjälp åt mig.. hehe.. för det behöver jag inte, det är inte såå farligt som de låter! jag LOVAR hihi.. Här på sista kan vi ta det här med sms.. är sämst på att smsa och tycker det kan vara riktigt jobbigt ibland, därför det kan ta någon timme innan jag ens orkat svara på ett sms.. Jag försöker bättra mig, men tycker det är så mycket enklare och snabbare att bara ringa o säga det man vill o få det överstökat! =) Sen att när man väl börjar prata så kan de ju bli några timmar men ändå, då kan ja göra andra saker sammtidigt  så som att städa, laga mat, tvätta osv... Plus att när jag väl kommer igång med skrivadet så skriver jag så långa sms, och inte bara sms, utan rent allmänt som märks här.. för att förklara allt i minsta detalj! yeah yeah, det e  bara sånn jag är.. hoppas ni står ut! =)


Jag utmanar: Emma (puffbubblan.blogg.se) Milena (miladaniela.blogg.se) och Carro (Carr0n.blogg.se)

Och sen så vill jag lägga till en till person, kan inte hålla mig innanför spelreglerna utan måste utöka o göra så mycket som möjligt, det e nog den 7:e knäppa saken om mig.. jag vill vara med överallt, lite därför jag har beslutsångest och också måste planera i sista minuten så jag hinner med allt och inte missar något! Det vore ju för sorgligt! =P Men den sista personen som jag tar är Claudia (claudiap.bloggagratis.se)

se så.. nu gör ni det här tjejer så jag slipper känna mig utanför ;P hihi puss på er!♥

Kommentarer
Postat av: Mila

har gjort det dar nu :P

2008-09-06 @ 16:34:06
URL: http://miladaniela.blogg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0