Better safe than sorry!

Som rubriken lyder..

Jag var ju väldigt orolig sist jag skrev, och vist tankarna finns ju kvar än. Jag är väldigt känslig och är tokrädd att något hemskt ska drabba min prins, så när jag läser såna bloggar blir jag mer orolig men kan ändå inte sluta läsa dem..
Förra helgen var ju Kian väldigt gnällig, och när jag såg att han försökte trycka på började jag fundera när han faktikst bajast senast. Kom inte ens ihåg. Så på Lördagen tog vi och ringde till sjukvårdrådgivningen och fråga om vi kunde ge microlax, det skulle gå bra. Så vi försökte men fick knappt in något då vi inte vågade trycka på för hårt heller, vart inte mycket som kom just då. Så vi tänkte vi väntar och ser vad som händer. Vi åkte upp till Gissjö och skulle fira Kellie där som var hos sin mamma när hon fyllde år och sedan ville att vi skulle fira henne hos farmor. På Söndagen när ingen fortfarande hade hänt, ringde jag sjukvårdsupplysningen igen för att se om det är okej att ge microlax ännu en gång. Plus att jag pratade lite om det jag var orolig över. Men iaf så skulle det inte vara några problem med att testa igen. Denna gång gick det mycket bättre, var jobbigt och kämpigt för vår lilla kille, men ut kom en låååång stenhår massa, som efter det följdes av hur mycket jaa skit som helst. Inte konstigt han inte kunnat äta som vanligt och varit gnällig.

Sen har det ju även varit tänder på gång igen, dom första två dök ju bara upp sådär poff. Inget gnäll eller något. Men antar det gör mer ont med dom som kommer uppe nu, för det tar längre tid för dem att komma också. Jag har sett i några dagar att dom varit på gång, men i torsdags kände jag att den högra var ute lite. I fredags var även den vänstra lite lite ute. :)

Men iaf så har jag funderat mycket på allt ändå, ja barn måste ju få gnälla och dom börjar drömma det gör ont i tänder osv.. Men ändå kunde jag inte släppa tanken. Så som rubriken lyder " Better safe than sorry" så ringde jag och prata med bvc sköterskan om min oro i Torsdags eftermiddag, och hon fixade så vi fick komma in på Fredagsförmiddagen kl 11 och träffa doktorn. Det tycker jag är jätte bra att även fast chansen kanske är väldigt liten att det nu skulle vara cancer så tar dom föräldrarnas oro på alvar! Jag kände mig ganska dum och var nästan lite rädd att läkarn skulle skratta ut mig eller dumförklara mig som en överbeskyddande förälder. Men det gjorde han inte, han var jätte bra och kände på Kians mage och sa att han inte var så insatt i det hela men att han skulle läsa på lite mer och prata med barnkliniken och sedan höra av sig via telefon till mig nu i början av veckan. Han tog det hela mycket serriöst, så det känns skönt. Han sa ju även att han inte trodde det var något fel på Kian utan att han verkade vara en mycket välmående kille. Men som sagt så skulle han ändå undersöka saken noggrannare. Om inte annat så vet jag själv att jag gjort vad jag kan för min kille om det mot förmodan skulle dyka upp något framöver ändå. Jag ångrar heldre något jag gjort än inte gjort..
Så nu är det bara att vänta på att Per (doktorn) Ringer till veckan och ser vad han har att säga. Det känns skönt! :) Nu kan man slappna av lite igen. :)

Veckan och den här helgen har som vanligt gått ruskigt fort. Vart inget speciellt gjort under veckan. I Fredagskväll Kom Cattis , Ozzy och Jocke hit, vi betällde pizza, testade lite kinect och såg film Bara lugt helt enkelt.
Lördagen var vi bara hemma och plockade undan julen eftersom vi inte hunnit det tidigare. Pappa och dom kom upp och hälsade på, dom var så sugen på att träffa Kian då jag hade skickat mms med Kian till Katja när jag frågar Kian vad bilen och snöskotern säger och han svarar: Brrrmm :) Sötnosen min. Kvällen spenderade vi med att spela monopol i flera timmar med stop för tacos sen spelade vi vidare jag Kim och Kellie, Kian hejjade på mamma. :) Och Jag vann STOORT över de båda, då är det roligt ;) När Kellie lagt sig vart det bara film, en film jag tjatat om att få se.. But WHY!??!? Undrar jag nu bara snacka om skit film!

Idag då när det inte var så kallt ute tänkte vi gå ner till kyrkan och grilla hamburagre och frågade en massa om det var några fler som ville med, men det slutade med att det bara vart vi 4. Sista biden i djupsnö med vagen var ingen hit, egentligen var det bara Kim som var sugen på att gå ner dit. Vet inte varför jag inte hade så stor lust, brukar ju vara mysigt. Men är väl det att jag vet att Kian inte sover som han brukar och är därmed inte lika lätt att ha med sådär när det blir lite bökigt. Så det vart inte så tokmysigt idag och dagen bara försvann.. plus att det regna!

Men lite roligare saker idag är min prins, när jag kom ut från badrummet så ser jag att Kian ligger på knäna och bökar på, vist han har gjort så förut ett tag också men såg ut som han börjar fixa det där snart. :) Sedan när jag busade med honnom så räckte jag ut tungan åt honom. Kort därefter kommer även hans lill tunga ut. :) Kul att han börjar härmas, för sedan fick man se hans lilla söta tunga x antal gånger.  hihi.

Försökte få någon bra bild med mobilen som låg nära till hands, men gick sådär, dne är så känslig så blinkar man blir ögonen suddiga. Men bjuder på den här iaf! ;)



Plus lite mer..

 
Min lilla dreggelunge! ♥

 

Kellie idag när vi grillat hamburgare :)

 

Plus en bild på tårtan jag gjorde till henne och tog med till Gissjö förra lördagen.

 

Kom på att jag inte gjort något inlägg om hur Kians första jul och nyår var.. det måste fixas även fast det är nytt år ;) Får se när man får tid till att knopa ihop det då. Nä nu ska jag gå ner till mina killar som nog redan sover för längesedan där nere. :) Nu blir det en ny spännande snappt passerande vecka. :P Får se var doktorn ringer och säger också..

 Natti!

 

MITT ALLT♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0